Prve tri godine, Vrtićka dob, Školska dob

Djeca moraju biti aktivna kako bi izrasla u zdrave mlade ljude

Sve više djece muku muči s kilogramima. Tehnologija, život u gradovima, akademski pritisci i drugi čimbenici doveli su do nevjerojatno niskih stopa fizičke aktivnosti kod djece i mladih, zbog čega ih sve više ima prekomjernu tjelesnu težinu.

Djeca moraju biti aktivna cijeli dan kako bi izrasla u zdrave mlade ljude. Zdrave navike kreću od najmanjih nogu i zato nemojte zanemariti važnost i prednosti tjelesne aktivnosti.

Osim što pomaže djeci da se nose sa stresom, tjelesna aktivnost potiče i zdrav rast i razvoj, podiže samopoštovanje, jača kosti, mišiće i zglobove, pomaže kod pravilnog držanja i ravnoteže, jača srce...

Prema preporukama, sva bi djeca u dobi od dvije godine i više trebala najmanje 60 minuta dnevno sudjelovati u umjereno intenzivnoj tjelesnoj aktivnosti, prikladnoj za njihovu dob. Trčanje i igranje u parkiću ili u vrtiću, nogomet poslije škole, rolanje, vožnja bicikla, igranje školice ili graničara – sve su to poželjne aktivnosti za djecu.

Probajte im osigurati barem dvaput dnevno 30 minuta bavljenja energičnim aktivnostima koje odgovaraju njihovoj dobi, spolu i stupnju fizičkog i emocionalnog razvoja.

Aerobna tjelovježba pomaže srcu da postane i ostane jako. Dječje kosti nisu potpuno razvijene sve do kasnih tinejdžerskih godina. Kad su kosti prisiljene nositi težinu i odupirati se sili teže, jačaju se i pomažu izgraditi mišiće.

Tjelesna aktivnost ima prednosti i za tijelo i za um. Tijekom vježbanja mozak oslobađa endorfin, što nam pomaže da se osjećamo sretnijima i bolje raspoloženima.

Tjelesna aktivnost je dobra za cjelokupno zdravlje, a kod djece je potrebna zbog toga što im je tijelo još u razvoju. Iskoristite svaku priliku za kretanje s djecom - pomoći će vašem tijelu i raspoloženju, ali još važnije, rastućem tijelu vašeg djeteta. 

Zaplešite sa svojim mališanima i uz ostale Dukatino pjesmice na linku.