Školska dob

Djeca i tehnologija

Kontrola korištenja tehnologije u obitelji jedan je od velikih izazova roditeljstva 21. stoljeća. Koliko je vremena provedeno pred ekranima u redu za dječji razvoj i mogu li društvene mreže utjecati na (samo)poštovanje tinejdžera, pitanja su koja muče sve roditelje.

Nema sumnje da je tehnologija olakšala i poboljšala naše živote, no već i djeca mlađa od tri godine izložena su računalima, videoigricama, Playstationu, iPadu, iPodu... Svi smo primijetili da djeca nedjelju radije provode za računalom nego vozeći bicikl ili u druženju s prijateljima.

Djeca, kao i odrasli, danas teško mogu zamisliti život bez tehnologije, a to ima pozitivne i negativne strane. Kao što je tehnologija promijenila način na koji djeca uče ili se zabavljaju, ona je također utjecala na njihovu sposobnost učenja i stvarnu zabavu s prijateljima.

Moramo uzeti u obzir da postoje aplikacije koje su prilagođene maloj djeci i pomoću kojih djeca uče – kako brojeve, slova, čak i strane jezike, tako i prepoznavanje predmeta i povezivanja predmeta i slova. Moramo im dati pristup određenim tehnološkim alatima jer će im te vještine pomoći poslije u životu. Kod male djece, kao i kod veće, najvažnije je ograničiti vrijeme provedeno pred ekranima.

Društvene mreže također olakšavaju razvoj tehničke stručnosti i praktičnog razumijevanja tehnologije. Pružaju i platformu za povećanje djetetova znanja, bolje razumijevanje komunikacije i poticanje slobode samoizražavanja. Tako da nemojte misliti da je sve crno.

S druge strane, mladi se umovi još oblikuju i lako potpadnu pod negativne utjecaje. Društvene mreže i internet mogu oblikovati način na koji vaše dijete razmišlja ili se ponaša, jer još ne zna točno prepoznati što je dobro, a što loše. Kako yin ima yang, tako i tehnologija ima i dobru i lošu stranu.

Prostranstvo društvenih mreža i tražilica podrazumijeva da nema kontrole informacija. Zato djeca surfajući mogu naletjeti na stranice neprimjerenog sadržaja koje mogu (ali i ne moraju) utjecati na način na koji razmišljaju.

Previše vremena provedenog pred ekranima također može negativno utjecati na dijete i dovesti do ovisnosti koja se očituje kroz razne simptome i može utjecati na tjelesno zdravlje djeteta. Koji je onda zaključak?

Djeci ne možemo zabraniti pristup tehnologiji jer je ona dio naših života. Ono što možemo jest kontrolirati što gledaju, rade i igraju te ograničiti vrijeme provedeno pred ekranima. Zapamtite, nijedna krajnost nije dobra, a to vrijedi i kad je riječ o djeci i tehnologiji.